niedziela, 24 sierpnia 2014

Konkurs "Język giętki"

Chyba każda osoba, który uczy się jakiegokolwiek języka obcego, nie ustrzegła się przed zabawnymi sytuacjami, związanymi z nieprawidłowym użyciem słów lub zdań. Z chęcią poznałabym historie Wasze lub przez Was zasłyszane, dlatego wraz firmą Sonbou Marcin Młodzki postanowiliśmy zorganizować konkurs "Język giętki". Trzech zwycięzców wygra wspaniałe nagrody, które przydadzą się w nauce języków obcych.
Przytoczę historyjkę, którą opowiadała mi znajoma Niemka, ucząca się języka angielskiego. Pewnego dnia korzystała z CouchSurfing i chciała jak najlepiej poznać swojego gospodarza. Rozmowa zeszła na temat jego rodziców. Dziewczyna chciała zapytać: Are your parents retired? (Czy twoi rodzice są na emeryturze?), ale pomyliła się i zamiast tego zapytała: Are your parents retarded? (Czy twoi rodzice są upośledzi psychicznie? lub po prostu Czy twoi rodzice są debilami?). Na szczęście jej nowy znajomy był wyrozumiały dla jej znajomości obcego języka i nie wyrzucił jej na ulicę:).

Kiedyś zorganizowałam anglojęzyczne spotkania w międzynarodowym towarzystwie. Opowiadałam jakąś historię i chciałam powiedzieć, że byłam suspicious (podejrzliwa), ale coś mi się pokiełbasiło i użyłam słowa spicy (mocno przyprawiona). Śmiechu było co niemiara.  

Teraz Wy możecie się wykazać. Oto regulamin konkursu:

ORGANIZATOR KONKURSU

Organizatorem konkursu "Słówka w podróży" jest firma Sonbou Marcin Młodzki, z siedzibą w Warszawie 02-798, ul. Mielczarskiego 8/58, NIP: 951-218-24-28; REGON: 141504582, adres poczty elektronicznej fiszkoteka@fiszkoteka.pl, zwana dalej „Organizatorem”.
ZASADY KONKURSU
  1. Polub fanpage fiszkoteka oraz Podróże w przystępnej formie na Facebooku. 
  2. Pod konkursowym postem na blogu Podróże w przystępnej formie napisz zabawną historyjkę dowolnej długości, związaną z obcym słowem lub zdaniem (np. jego niewłaściwym użyciem). Publikacja historyjki jest traktowana jako zgłoszenie konkursowe i akceptację niniejszego regulaminu. 
  3. Przyjmowanie zgłoszeń konkursowych trwa od dnia 24.08.2014 od godziny 16:30 do 16.09.2014 r. do godziny 23:59. Zgłoszenia po tym terminie nie będą brane pod uwagę. 
  4. Do dnia 20.09.2014 r. jury, składające się z przedstawiciela Organizatora konkursu oraz autorki bloga Podróże w przystępnej formie, wybierze 3 najzabawniejsze historyjki. Ocena będzie miała charakter subiektywny.
  5. W dniu 21.09.2014 r. na blogu Podróże w przystępnej formie zostaną ogłoszone wyniki konkursu.
  6. Wytypowani zwycięzcy mają obowiązek wysłać swój adres e-mail przez formularz dostępny na blogu Podróże w przystępnej formie lub zamieścić pod postem z wynikami konkursu do 28.09.2014 r. do godz. 23:59. Organizator konkursu, używając tego adresu, skontaktuje się w sprawie wygranej. 
  7. Jeżeli zwycięzca nie skontaktuje się w terminie, określonym w punkcie 6, organizator konkursu zastrzega sobie prawo do przyznania nagrody innemu uczestnikowi konkursu.
  8. Jury przyzna 3 nagrody główne w postaci: rocznego konta premium na fiszkoteka.pl oraz 3 kursów językowych, które zostaną wybrane przez danego zwycięzcę.  
  9. Nagrody nie podlegają zamianie na ich równowartość pieniężną.
  10. Nagroda może zostać przyznana jedynie osobie, która spełni wszystkie warunki konkursu. Uczestnikowi konkursu przysługuje tylko jedna nagroda.
  11. Wszelkie reklamacje, związane z konkursem, należy przesyłać przez formularz na blogu Podróże w przystępnej formie.
  12. Reklamacje, związane z przyznaną nagrodą, należy przesyłać na adres e-mail Organizatora. 
Jeśli interesuje Cię nauka języków obcych, zajrzyj na blog tu.

2 komentarze:

  1. Moja historia a propo języka obcego miała miejsce w Portugalii , byłam w lodziarni i kiedy poprosiłam o lody młoda sprzedawczyni zapytała się mnie z jakiego kraju jestem oraz zapytała się jak nazywa sie wafel w moim języku ,ale że ja nie znam biegle angielskiego i nie znałam tego słowa po angielsku chwilke musiałysmy sie nagłowic jak sie dogadać ,ale gestykulacja wygrała i jej odpowiedziałam jak po polsku wymawia sie wafel uśmiałyśmy się obydwie .

    pozdrawiam
    Sylwia.P

    OdpowiedzUsuń
  2. Akurat sama nauka języków obcych jest bardzo przydatna i ja jestem przekonany, że warto jest się ich uczyć. Tym bardziej, że jak czytałem na stronie https://earlystage.pl/blog/2020/08/31/kanaly-youtube-do-nauki-angielskiego-dla-mlodziezy/ to teraz są nawet kanały YouTube do nauki języka angielskiego.

    OdpowiedzUsuń